fredag 2 juni 2017

Nu har Birger "fått" fiber

Birger och Alexander strängt upptagna
Birger Mangs (min föregångare i Bräcke) som jobbade som bredbandssamordnare i Bräcke kommun (samtidigt som han var VD för Vattenbrukscentrum Norr AB ) blev med fiber igår.

Jag var där som moralisk support när Bredbandsbolagets tjänster skulle aktiveras på IP-Only's nät på Frösön.

31/5 fortfarande ingen internet. TV fortfarande på Viasat.
Morgonen 1 juni var spännande. Tjänster skulle vara aktiverade.

Efter kontroll visade det sig att de inte var det.

12 minuter i telefonkö till BBB's support och 10 minuter senare fungerade internet och TV. Automatiken hade inte fungerat men duktig supportpersonal fixade det med några tangenttryckningar.

Nu behövs det bara köpas lite längre sladdar och fästklammrar så blir det snyggt.

Viasat parabolen och boxen fick jag med mig hem. Får se vad jag gör med den.

Leveranskontroll OK
Via WiFi i köket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar