tisdag 13 juni 2017

Haverö Distrikt blev medlem i Bräcke fiber

Haverö snart en del av Repubiken Jämtland? Folkomröstning i sommar under Haveröveckan.

Sockensigillet som pryder församlingshemmet vid Haverö kyrka.

Just som jag trodde att jag skulle pensionera mig från fiberjobb blev jag som representant för Haverö Distrikt ek. förening (ub) engagerad i Bräcke fiber (http://bräckefiber.se) ner de blev accepterade som medlem i  igår.

Iom detta växer även Bräcke fiber och har medlemsföreningar som täcker en yta motsvarande Stockholms län nu. Medlemsföreningarna kommer när nuvarande projekt är i land (våren 2018) ha byggt ~ 2500 anlutningar bara i Bräcke kommun. Medlemsföreningar har även byggt i Ragunda, Östersund och Sundsvalls kommuner. Snart också i Ånge kommun förhoppningsvis.

Jag har förut varit adjungerad på dess möten men kommer nu jag att delta som medlem. Liv Edström har tagit min plats som Bräcke kommuns representant då jag slutar i Bräcke kommun till midsommar.

Nu får väl slutrapporten vänta ett tag till.
Se: http://fiberopticislands.blogspot.se/2017/06/projektet-borjar-ga-mot-sitt-slut.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar